Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

25 τρόποι να ρωτήσεις «Πώς πήγε το σχολείο σήμερα;» χωρίς να το ρωτήσεις!




Φέτος ο Σάϊμον είναι στην τετάρτη τάξη, ενώ η Γκρέις στην πρώτη και έπιασα πολλές φορές τον εαυτό μου να τους ρωτάει «Λοιπόν, πώς πήγε στο σχολείο σήμερα;»

Και κάθε μέρα η απάντηση που έπαιρνα ήταν «καλά!», η οποία φυσικά δεν μου έλεγε και πολλά…

Αλλά εγώ θέλω να ξέρω πολλά περισσότερα !!

Ή τουλάχιστον μια ολόκληρη πρόταση… Οπότε έφτιαξα μια λίστα με περισσότερο δεσμευτικές ερωτήσεις σχετικά με το σχολείο. Δεν είναι τέλειες… αλλά τουλάχιστον πλέον παίρνω ολοκληρωμένες απαντήσεις … και πολλές φορές οδηγούς σε ενδιαφέρουσες συζητήσεις και… ξεκαρδιστικές απαντήσεις! Έτσι καταλαβαίνω πώς βλέπουν και πώς αισθάνονται τα παιδιά μου για το σχολείο!

Ας δούμε την λίστα:

1. Ποιο ήταν το καλύτερο πράγμα που έγινε στο σχολείο σήμερα; (ή ποιο ήταν το χειρότερο;)

2. Πες μου κάτι που σε έκανε να γελάσεις σήμερα .

3. Αν μπορούσες να διαλέξεις, με ποιον θα καθόσουν μαζί στην τάξη; (με ποιον δε θα καθόσουν; Γιατί;)

4. Ποιο σημείο του σχολείου είναι το πιο κουλ;

5. Πες μου μια περίεργη λέξη που άκουσες σήμερα. (Ή κάτι περίεργο που είπε κάποιος)

6. Αν έπαιρνα τηλέφωνο τη δασκάλα σου απόψε, τι θα μου έλεγε για σένα;

7. Με ποιον τρόπο βοήθησες κάποιον σήμερα;

8. Με ποιον τρόπο σε βοήθησε κάποιος σήμερα;

9. Πες μου κάτι καινούργιο που έμαθες σήμερα.

10. Ποια στιγμή ήσουν πιο χαρούμενος σήμερα;

11. Ποια στιγμή βαρέθηκες πιο πολύ σήμερα;

12. Αν εμφανιζόταν ένα εξωγήινο διαστημόπλοιο στην τάξη σου για να πάρει κάποιον, ποιον θα ήθελες;

13. Με ποιον θα ήθελες να παίξεις στο διάλειμμα που δεν έχεις παίξει ποτέ ξανά μαζί του;

14. Πες μου κάτι καλό που έγινε σήμερα!

15. Ποια λέξη είπε πιο πολλές φορές η δασκάλα σου σήμερα;

16. Τι πιστεύεις ότι θα έπρεπε να κάνετε ή να μαθαίνετε περισσότερο στο σχολείο;

17. Τι πιστεύεις ότι θα έπρεπε να κάνετε ή να μαθαίνετε λιγότερο στο σχολείο;

18. Σε ποιον πιστεύεις ότι θα μπορούσες να φερθείς καλύτερα μέσα στην τάξη σου; (ενώ δεν το έχεις κάνει ενδεχομένως)

19. Πού κυρίως παίζεις στα διαλείμματα;

20. Ποιος είναι ο πιο αστείος μέσα στην τάξη σου; Γιατί;

21. Τι σου άρεσε πιο πολύ στο κολατσιό σου;

22. Αν ήσουν εσύ ο δάσκαλος αύριο, τι θα έκανες;

23. Υπάρχει κάποιος στην τάξη που θα χρειαζόταν λίγο χρόνο εκτός ομάδας;

24. Αν μπορούσες να αλλάξεις θέση με κάποιον μέσα στην τάξη, με ποιον θα το διαπραγματευόσουν; Γιατί;

25. Πες μου 3 διαφορετικές στιγμές που χρειάστηκε να χρησιμοποιήσεις το μολύβι σου σήμερα!

Μέχρι στιγμής οι αγαπημένες μου απαντήσεις έρχονται από τις ερωτήσεις 12, 15 και 21…

Δοκιμάστε το και εσείς!

Πηγή